Bij het maken en publiceren van video's moeten we ons houden aan de geldende webrichtlijnen en toegankelijkheidseisen. En dat dan met een sausje huisstijl, want naast toegankelijk is herkenbaarheid natuurlijk ook heel belangrijk.
Die nieuwe video huisstijl bestaat uit een aantal vaste elementen die je als pakket via onderstaande button kunt downloaden. Lees voor de technische toepassing van deze videohuisstijl de PDF in het pakket.
Intro
Een subtiele toepassing van ons logo in de bekende witte bovenbalk laat op een stijlvolle manier zien wie de afzender van de video is. Deze 'intro overlay' wordt op het eerste frame van de video geplaatst.
Titelbalk (laag en hoog)
Om het onderwerp of de titel van een video te vermelden zijn er 2 titelbalken beschikbaar. Afhankelijk van het shot waar deze titelbalk overheen geplaatst wordt kan het gekozen worden voor een lage of hoge variant.
Titelbalk persoon
Om een persoon in een video te introduceren is de titelbalk persoon ontwikkeld. Deze biedt ruimte voor een naam (boven) en een (functie)omschrijving daar onder.
Outro CTA
Als je een Call To Action (CTA) toe wilt voegen aan je video is daar ruimte voor in de outro. Plaats hier niet te veel tekst in en maak er een activerende boodschap van, bijvoorbeeld 'Ga naar www.zuid-holland.nl voor meer informatie'.
Heb je geen afsluitende CTA boodschap? Geen probleem, dan mag je dit scherm achterwegen laten en direct de outro (zie hieronder) tonen.
Outro
Hier sluiten we iedere video mee af om nogmaals duidelijk te maken wie de afzender van de video is. Dit scherm kan gecombineerd worden met de 'Outro CTA' die er dan voor getoond wordt.