Er is één basislogo, dat we in principe altijd gebruiken. Dit logo bestaat uit een beeldmerk (wapen) links en een woordmerk (de naam) rechts, zie hieronder.
Beeldmerk
Het beeldmerk bevat het provinciewapen als herkenbaar en onderscheidend hoofdingrediënt dat duidelijk verwijst naar een overheidsorganisatie. Naast dat het ‘respect voor traditie’ en ‘statuur’ uitstraalt, heeft het ook een betrouwbare, open, benaderbare en moderne uitstraling. In het provinciewapen is 'Vigilate Deo Confidentes' te lezen, wat 'Waakt, vertrouwend op God' betekent. Dit beeldmerk gebruiken we altijd in combinatie met het woordmerk, nooit los. Ook onderdelen van het beeldmerk mogen niet los gebruikt worden.
Woordmerk
Het woordmerk bevat de tekst provincie Zuid-Holland, in een modern en open lettertype (Karbon) met een strakke afwerking. Door de goede leesbaarheid zowel op scherm als in print onderstreept het de betrouwbare, open, benaderbare en moderne uitstraling van de provincie. Dit woordmerk gebruiken we altijd in combinatie met het beeldmerk, nooit los. Het diagonale streepje geeft het woordmerk een onderscheidend karakter en is een knipoog naar de kustlijn van Zuid-Holland, maar is ook een positieve lijn omhoog.
(Technische) uitgangspunten logo
- Het logo heeft twee vaste posities. In middelen uit stijlvak 1 en 2 wordt het logo linksboven tegen de randen geplaatst. In middelen uit stijlvak 3 en 4 wordt het logo linksonder tegen de randen geplaatst.
- Het logo heeft een vaste bounding box (witruimte). Deze ruimte moet altijd vrij blijven.
- De hoogte van de bounding box is op 100% 84 pixels ofwel 29,7 mm.
- Op formaat A4 wordt het logo op 100% geplaatst.
- Het formaat van het logo is gekoppeld aan het grid. Het logo mag geschaald worden. Voor digitale middelen is het formaat afhankelijk van de afmeting van een gridtegel. Voor A-formaten zijn de formaten al bepaald. Zie hieronder voor een overzicht.
- Het logo mag alleen proportioneel geschaald worden, dus breedte of hoogte niet onafhankelijk van elkaar.
- Het logo mag niet kleiner toegepast worden dan 25% (drukwerk) of 211 x 70 pixels (online en digitaal).
Formaat basislogo
Logoformaat in digitale middelen
Voor digitale middelen is er geen vooraf vastgesteld formaat.
- Bepaal het formaat door de grootte van de gridtegels. Zie Grid om het formaat van de gridtegels te bepalen.
- Online wordt een minimaal formaat gehanteerd van 211 x70 pixels (b x h) voor het basislogo.
Logoformaat in drukwerk
- Voor drukwerk is het minimale formaat 25%, afmeting 22,3 x7,4 mm (b x h, inclusief bounding box).
A0 | A1 | A2 | A3 | A4 | A5 | A6 | A7 |
400% | 283% | 200% | 141% | 100% | 71% | 50% | 35% |
Specifieke uitzonderingen
Daarnaast zijn er nog drie varianten die altijd in overleg en enkel in specifieke en uitzonderlijke gevallen gebruikt mogen worden:
- Een staande variant voor wanneer de basisvariant onder geen mogelijkheid optimaal toegepast kan worden (bijvoorbeeld kleiner dan het toegestane formaat)
- Een diapositieve variant voor toepassing op een donkere ondergrond.
- Een zwart/wit variant.
Beschikbare downloads: logo
Van het logo zijn verschillende versies gemaakt voor toepassing in de verschillende producties zowel digitaal als in drukwerk. Je kunt de logoset hier downloaden.